Read about The Theory of Interest first, if you've come here because of women. Otherwise, check the table of contents. Despite model scenarios, you can lose some illusions here.

Pokud jste tu kvůli ženám, přečtěte si, o čem Teorie zájmu vlastně je. Jinak zkuste rovnou obsah. Ač uvedené jsou modelové situace, nedivte se, když tu přijdete o iluze.

Známky zájmu  

Posted by SomeoneCZ in

Informační hodnota článku Výše zájmu je značná. Má jen tu jedinou nevýhodu, že v detailu není triviální. Lidé obecně přece jenom preferují krátké, jasné a hlavně pozitivní instrukce. Tak tady jsou. Tady se dozvíte, jak to vypadá, když má o vás osobní zájem.

  • Komplimenty – mohou být k vašemu oblečení, ale nejlépe na adresu toho, co jste v životě dokázali, nebo jak jste se např. zachovali v určité situaci, případně souhlas s vaším názorem na něco.
  • Ptá se vás na skutečně osobní věci – tj. ne povrchního rázu, např. jestli to bolelo, když jste si nechali dělat piercing, ale spíše co máte rádi, na co máte jaký názor.
  • Pokládá vám doplňující otázky, chce znát detaily vašeho života.
  • Řekne vám něco osobního ze svého života, aniž byste se ptali.
  • Pokud jste viděli právě uvedené čtyři, pak můžete započítat i to, když z jejího chování vidíte, že vás prostě nenechá odejít, aniž by si řekla o kontakt, bez ohledu na to, co uděláte vy. V mírnější formě vidíte, že prodlužuje rozloučení, protože čeká, až si řeknete o telefon.

Uvedené značí zájem o vaši osobnost, chcete-li odhadnout fyzickou přitažlivost, použijte řeč těla. A ano, stačí jenom první čtyři. Pokud máte pocit, že něco není v pořádku, třeba že jich je málo, doporučuji se nad nimi zásadně zamyslet a pořádně domyslet důsledky toho, co vám prozradí.

Chybou je, když někteří předpokládají, že když napočítali dostatek projevů zájmu, tak je pro ně i dostupná – zájem o vztah. I když je to něco, co byste rádi slyšeli, tak jednoduché to opravdu není. Třeba je zadaná a loajální. Vzpomeňte si na Damping Factor z Pohybové rovnice zájmu. Sledování projevů zájmu je dobré k tomu, abyste

poznali, zda její zájem zvyšujete, anebo zda ji ztrácíte.

Nakonec si stejně musíte povědět o číslo, zavolat jí, šťouralové se případně domluví i jinak, a políbit na rande. Pak máte referenční bod jejího zájmu o vás. A jestli ji chcete oslovit, je zbytečné čekat, zda vám vyšle nějaký úvodní, zvací signál – viz článek Příliš plaší na oslovení ženy.

Pokud jste ji sbalili dejme tomu na autobusové zastávce těsně před tím, než vám to přijelo a ona vám v dobré víře dala své telefonní číslo, pak jste pouze nezaznamenali nic z výše uvedeného. V případě osobního zájmu se na to prostě jenom zeptá později.

Vidíte-li, že její zájem ztrácíte a nedaří se vám ho získat zpět, nebo že už delší dobu stagnuje, raději se zeptejte na telefon a ztraťte se, než její zájem snížíte ještě víc.

Já vím, existují i další projevy zájmu, např.:

Obecné, univerzální

  • Sama vás osloví
  • Sama si řekne, nabídne telefon
  • Chce vědět, jak se jmenujete

Zlatokopka aneb hledáme sponzora

  • Dostává se vám obecných komplimentů jako např. jsi úžasný. V případě osobního zájmu totiž začne používat konkrétní, specifické komplimenty k tomu, o čem se bavíte – co ji na vás zaujalo.
  • Chválí to, co se dá pořídit za peníze, nebo přímo finanční stránku.

Sexuální dobrodružství

  • Během prvního kontaktu na sobě snese nadměrné množství dotyků.
  • Během prvního kontaktu dojde k nějakému dobrodružství, řekněme s erotickým nádechem.

Tyhle signály jsem dále nerozváděl, protože je rozdíl, když má o vás skutečně osobní zájem, když hledá sponzora, když má chuť na nezávazný sex, když se prostě nudí, anebo jenom nechce být sama. Každá motivace má svoje specifické projevy. A pokud je někdo dobrý herec, může je také zahrát podle potřeby… Navíc, zájem s povahou nejsou jedno a to samé.

Ale ať už jsou úmysly jakékoliv, pokud je zájem je zrealizovat, pak se musíte dohodnout, kdy konkrétně k čemu konkrétně dojde. Klasickým příkladem je návrh rande, kdy se vám v odpovědi dostane souhlasu, či konkrétního protinávrhu. Věty jako "ještě se domluvíme", kdy není co domlouvat, či "nejbližších pár dní mi to nejspíš nevyjde", smrdí výmluvou a nízkým zájmem.

Aneb jsou také signály, podle kterých poznáte, že to jde z kopce. Např. se nudí, nebo se snaží dostat z vaší přítomnosti, či vám naznačí, ať si dáte pohov. Třeba sdělením, že je zadaná.

Obecně platí, že stačí používat zdravý rozum a nenechat se unášet emocemi, abyste její chování interpretovali správně.
S tím druhým však bývá někdy problém:-)

PS: A tím nemyslím emoce, jak moc se vám líbí, ale třeba i přesvědčení, že jste špičkový lovec. Není jednoduššího způsobu, jak být za blbce;-)

Obrázek: Ondřej Vetchý, Dana Bartunková a Monika Pelcová v pohádce S čerty nejsou žerty.

This entry was posted on Thursday, August 6, 2009 at 5:50 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

10 komentářů

Čau Someone, zajímal by mě tvůj názor na tuhle situaci, která se mi stala. Dívka, která o mě stojí, má mě ráda, mi řekla, že dříve mě nesnášela, po nějaké době se to změnilo a teď tohle. Neměla ráda mojí ironii atd... ale když mě pak poznala víc (šlo o to, že máme společné kamarády, takže sme se setkávali, i když by k tomu jinak nedošlo), prostě se do mě zamilovala. Jak je to možné? Nejsem naivní, nemam peníze, ona není zlatokopka, ani já se moc nezměnil, i když trochu přece ano. Její zájem je poznat z jejích činů i z toho, co říká. Je tedy možné, že se osobní zájem dostane nahoru z nesnášenlivosti, nebo resp. to předtím nebylo nesnášení, ale něco jiného?... Chci znát tvůj názor. Díky předem

June 21, 2010 at 10:30 PM

Řekl bych, že jí na Tobě něco opravdu hodně vadilo, což popsala jako že Tě nesnášela. Jak sám píšeš, něco jsi na svém projevu změnil a vídali jste se častěji tak jako tak. Třeba si prostě zvykla, když to pro ni bylo snesitelnější. Třeba jsi se kvůli ní nevědomě změnil víc, než si uvědomuješ.

June 22, 2010 at 7:57 PM

Zdravím všechny muže, doufám, že nevadí, že jsem tápající žena. Moc se mi líbí tyto stránky. Objevila jsem je náhodou, když jsem hledala radu na první rande. Snad se mi podaří trochu pochopit vaše uvažování. Je mi 28 let. Seznámila jsem se před pár týdny přes kamarádku s jedním 34 letým mužem, viděli jsme se asi 12 x a přesto nedošlo ani k polibku a já už začínám propadat panice a říkám si: Sakra, to je tak stydlivý, nebo nemá zájem? Jen dodám, že jsem štíhlá a vysoká a myslím, že nebudu ani ošklivka. Jen je mi hloupé zeptat se ho, kde je problém. Píše čistě přátelské sms, ale na konci mi přeje sladké sny. Je to normální mužská fráze? Zjsitila jsem, že byl pár let sám a tak nevím, zda ho to ospravedlňuje a je to zdůvodněním, že je stydlivý. Komuniakce byla ze začátku velmi častá (přes sms a FB), poslední týden mi přišly jen zprávy, že má moc práce. Když jsem mu zavolala, nebyl nepříjemný, opravdu zase zopakoval, že toho má hodně a já mu řekla, že poslední týden komunikace vázla. Jak dlouho mám čekat? Už jsem to nevydržela a dala jsem mu dvakrát (dětský) polibek na rozloučenou (tak asi na 8. a 10. schuzce), vypadal vždy zaskočeně, ale nikdy to nekomentoval. Já sama nevím, zda ho chci, vím, že má své mouchy, ale taky ho nedokážu pustit (sakra, něco mě na něm asi přitahuje). Tak, muži, sem s radou. Děkuji s úctou a respektem vaše Žena

August 9, 2010 at 11:42 AM

Pokud se 12x nerozhoupal k polibku a na noc přeje sladké sny, tak je to mimořádný trouba (je-li to stydlivostí). Z Tvého popisu to vypadá, jako kdyby zájem měl a přitom měl strach překročit polibkem danou hranici sblížení se. Vzhledem k 12x rande, a Tvé nápovědě, mi jeho chování nepřijde jako normální - a Ty nemáš povinnost se obětovat na jeho terapii.

Musíš si ujasnit, jestli ho chceš, anebo jestli řešíš svou atraktivitu jako možný důvod, proč Tě ještě nepolíbil (že Tě dráždí nedostupnost polibku od něj). V dané situaci Tvé chování odpovídá druhé možnosti podpořené tím, že jde pro Tebe o svým způsobem záhadu.

PS: Pokud chceš převzít iniciativu a ukázat i nesmělému chlapovi, že se chceš líbat, tak to nedělej dětsky, ale jako dospělá. Je to bez rizika false-positive alarmu na osobní nezájem (-PIL). Ne že by to tady bylo důvodem.

PPS: Díky.

August 9, 2010 at 12:32 PM

Moc děkuji za radu, musím říct, že jsem už klidnější, moc se mi líbila i věta, že se nemám povinnost obětovat na jeho terapii. Věřím, že po světě (snad i po Brně) běhá spousta sympaťáků, kteří vědí, co chtějí. spokojená Žena, která se musí naučit mít se víc ráda

August 9, 2010 at 7:36 PM

Ahoj Someone, považuješ za znak zájmu, když se začnu bavit se slečnou v metru, jedem spolu 4stanice a já si řeknu o číslo, ona mi ho nedá, ale navrhne facebook, a pak si mě přidá? (může mít špatné zkušenosti, viděli sme se fakt krátce).
A ještě, často píšeš, že muž má na tento či příští den moc práce, ale když navrhuje ten samý den či zítřek ona sama - ne jako protinávrh? Když je z party a jde se pít, přece neodmítnu jenom proto, abych vypadal zaměstnaný, chci taky trochu spontánnosti, ne se jenom držet "metod".
Děkuji předem

August 10, 2010 at 1:23 AM

Jasně, kdyby Ti dala telefon, značilo by to z její straný větší zájem. Na druhou stranu, pokud Ti dá kontakt, díky kterému se domluvíte na konkrétním termínu rande, kam přijde a dá Ti telefon, pak bych to vůbec neřešil, že hned na začátku nedala telefon.

Pozor, čerstvě sbalená slečna není z party, takže to nelze srovnávat. Pokud ji chceš hned vidět, nebo víš, že jen tak čas mít nebudeš, klidně jí na to řekni: "A víš, že by to i dneska/zítra šlo? Tak jo, tam a tam, v tolik a tolik."

Jinak viz dnešní článek. Přišlo mi škoda, uveřejnit to jenom jako komentář :-)

August 10, 2010 at 6:30 PM

REsponse to above 2 posts:
Anonymous:
Jak sprave rekl SomeoneCZ je mozne,ze ma nejaky problem, ale tak se chovaji lide, kteri dlouhou dobu nic neocekavaji (nic nemeli), ale v hloubi duse chteji (ale uz neveri). Proto si nemyslim, ze by bys mu musela delat terapeutku, jen ho trochu motivovat... a uvidi se co ma za lubem.

August 11, 2010 at 12:15 AM

I ja bych uvital radu. Bude to delsi, tak budu strukturovat text do jednodussich vet :)

Na jednom sraze jsem poznal takovou mensi brunetku, kterou jsem neznal, ba ani nebral v potaz, ze tam bude - mysl tedy nebyla zkalena. Brzy jsem si uvedomil, ze se na me prakticky porad smeje a reaguje dost pozitivne na moje historky (ne nejak pubertalne, proste jako holka, co nekam prijde, a je zde hodne v pohode).

Zacala se mi libit a (asi) jsme spolu trochu flirtovali. Tropili jsme nejake hlouposti venku apod. Zacal jsem se v mysli venovat pouze ji, nevim, nakolik to mohlo byt transparentni, znami vzdycky rikaji, ze hodne. Parkrat se me nenapadne dotkla, zadne terno, ale ja nejsem moc zvyklej, aby se me holky dotykaly, takze si i ty letme dotyky velmi zapamatuji :)

Nekde jsem se tu docetl o hlavnich ctyrech indikatorech zajmu. Nemuzu rict, ze by je nejak extra splnovala. Ona je takova nemluvna, i kdyz ma co rict. Nesouvisi to ani tak se zakriknutosti, jako s jeji povahou. Pusobi extremne klidne a na svuj vek podezrele vazi vsechno, co rekne.

Zaridil jsem, abychom na sebe zbyli sami. Rekla mi, ze na me zpozorovala nejake zajimave negativni veci apod., v tomto duchu jsme se popichovali. Porad se smala. Kdyz mi jela tramvaj, asi cekala pusu, nebo co, nakonec me spis tak nejak sama obejmula a nastavila licko. Pekne jsem to odflakl, vylekal se a utek do tramvaje :)

Protoze mi ten vecer napsala na zada svoje (komplikovane) jmeno, dali jsme se pak do reci i pres net. Zaujalo me, ze mela ve statusu srdicko a delala si srandu, ze vcera (ten den, o kterem pisu) blbla jako pubertacka a nekoho potkala. Ze jsem napul utekl, ji buh vi proc prislo mile. Na druhou stranu, nijak extra moc tu e-konverzaci nezivi. Nekdy ja, nekdy ona, nechci ji otravovat, byt moc dostupny a tak :)

Snad bych jeste dodal, ze jsem panic s hruzostrasnyma oslovovacima zkusenostma :) Na druhou stranu nejsem ani zakriknuty, ani nesebevedomy, ani nejak mega skaredy, jak se tady rado pise. Zmateny, mozna. Spis mam problem jenom v teto konkretni oblasti. A big one.

Co ode me asi tak ocekava, hm? Nevidim v tom zase neco jenom ja? Neni mi z toho vubec milo. Diky.

August 16, 2010 at 8:28 PM

Nepřemýšlej o tom, co od Tebe čeká, a někam ji pozvi - čistě pro případ, že by čekala zrovna na tohle;-) A hlavně jí nezapomeň dát na konci pusu.

Dokud to nezkusíš, tak nevíš, a když nezkusíš, tak ni o přijdeš určitě.

August 17, 2010 at 1:24 PM

Post a Comment