Read about The Theory of Interest first, if you've come here because of women. Otherwise, check the table of contents. Despite model scenarios, you can lose some illusions here.

Pokud jste tu kvůli ženám, přečtěte si, o čem Teorie zájmu vlastně je. Jinak zkuste rovnou obsah. Ač uvedené jsou modelové situace, nedivte se, když tu přijdete o iluze.

Jak moc záleží na vzhledu?  

Posted by SomeoneCZ in

AliaV pohybové rovnici zájmu, ale i jinde, jsem uvedl, že aby o vás měla kladný osobní zájem, musíte se jí líbit po stránce fyzického vzhledu. Budete-li však porovnávat, jak moc velkou roli hraje vzhled, dostanete od různě vypadajících lidí různé odpovědi mezi oběma extrémy – zcela rozhodující až vůbec žádnou.


Vzhled, anebo celková fyzická přitažlivost?

V tomhle článku mluvím jen o vzhledu. Může se ale stát, že ačkoliv se vám vzhledem líbí, při osobním setkání si zkrátka "nezavoníte". Tuto variantu detailně rozebírá článek "Feromony jako nápoje lásky". A také neopomíjejte významný vliv na její preference – prostředí, a jeho kultura, ve kterém vyrostla a žije.


Z perspektivy muže

Když odhlédnu od její povahy, potkal jsem i takové ženy, se kterými jsem si výborně rozuměl, ale nikdy, opravdu nikdy, jsem je neměl chuť políbit, natož dostat do postele. Jestli byly zadané, nebo nebyly, jaké mělo jejich okolí názor na jejich vzhled – to nehrálo roli. Dokonce ani nic nezměnila vzájemná vzdálenost, nebo jestli šlo třeba jen o herečku ve filmu. Uvedené jsem zaznamenal i u dalších mužů a že vždy nešlo o klasiku "ta je ale tlustá". Z perspektivy muže její fyzický vzhled hraje roli. Intuitivně můžeme to samé předpokládat i pro ženu.


Z perspektivy ženy

Tohle už je v kůži muže těžší prokázat. Nicméně, i tady se objevily pozorování, která potvrzují, že na fyzickém vzhledu záleží i ženě.

Šlo o rande, kdy jsme se dobře bavili, byla uvolněná, smála se a obdržel jsem i komplimenty. Jenom se nenechala políbit. Dokonce to došlo i tak daleko, že pár okamžiků před rozloučením, po zasmání se vtipu, pochválila můj parfém, ale na polibek uhnula. I když se pak v jiném případě konalo další rande, opět uhnula. Evidentně, chování zmůže hodně, ale bez vyhovujícího fyzického vzhledu to prostě nejde.


Seznamky

Do úvahy bychom mohli vzít i jev hlášený ze seznamek, kdy druhá strana přestane komunikovat poté, co obdrží fotku, ač předtím měla prokazatelně zájem. Díky předchozím dvěma odstavcům se také můžeme domnívat, že vždy nejde o někoho, kdo má Photoshopem zkreslené představy.


Polibek

Z odstavce o perspektivě ženy vidíme, že s vámi může jít na rande, skvěle se bavit a přesto nemáte šanci. A proto zdůrazním následující věc. Občas jsem úmyslně na konci prvního rande slečnu nepolíbil, ačkoliv jsem o ni měl kladný osobní zájem. Z různých důvodů, a přiznávám že někdy i na efekt, jsem to nechal až na druhé rande. To znamená, že nepolíbit a uhnout na polibek není to samé.

Milé čtoucí dámy, pokud se vás nepokusí políbit hned na prvním rande, ještě pořád to neznamená, že se mu nelíbíte. Ale když vás nepolíbí ani na druhém… OK, možná je nesmělý a potřebuje pomoc. Kdokoliv chce mít jistotu, ať sám políbí první.

Pamatujte si, že polibkem testujete zájem. Ne fyzickou přitažlivost samostatně. Sám jsem některé ženy odmítnul z jednoho důvodu – přítelkyně.


Vliv předvýběru

Nejenom, že článek ukazuje proč nelze sbalit každou, ale zároveň z textu o perspektivě ženy vidíme, že 100% úspěšnost není možné zaručit ani s osobním předvýběrem, nemáme-li jak posoudit, že jí vyhovujeme po stránce fyzické přitažlivosti. Což pochopitelně vždy nejde. Např. když oslovíte slečnu na zastávce tramvaje, která o vás nevěděla do té doby, než jste ji oslovili a tak jste neměli žádnou informaci z řeči těla. Je nezbytné se naučit prohrávat. Pokud to nedokážete, následky viz např. článek o Evoluční biologii.

Je jasné, že na fyzickém vzhledu záleží. Jak moc – to už je otázka konkrétně vašeho vzhledu a toho, co s ním dokážete udělat. Nicméně, vždy platí následující, protože její zájem ovlivňuje i to, jak se chováte.

Fyzická přitažlivost je nutnou, nikoliv postačující podmínkou.

Obrázek: Daniela Amavia jako Alia v Dětech Duny.

This entry was posted on Monday, January 12, 2009 at 4:20 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

13 komentářů

nudím se, prožívám klid před bouří, takže ti tady zareaguji. To, co jsi tady napsal je samozřejmě nicneříkající blbost. Drž se raději teorie a o praxi se moc nezmiňuj, jinak to dopadne jak tento tvůj článek.

>Když odhlédnu od její povahy, potkal jsem i takové ženy, se kterými jsem si výborně rozuměl, ale nikdy, opravdu nikdy, jsem je neměl chuť políbit
Jak bylo mnohokrát omleto, muži ohledně žen uvažují ve dvojkové soustavě (chci/nechci ji do postele). Pokud máš kamarádky, se kterými ti je příjemný si povídat, tak bys měl zauvažovat nad svou sexuální orientací.

>Z perspektivy ženy... blablabla
Uvažují stejně jako chlapi - jsi/nejsi sexy. Jenom do uvažování vstupují jiné faktory.

>Seznamky
Zase jsi to nepochopil, na seznamkách je obrovská konkurence. Proto si tohle holka může dovolit, na ulicích nebo v klubech nikoliv.

>Polibek
Pokud jsi chtěl holku líbat a ona uhnula, tak to svědčí o tom, že jsi si špatně interpretoval její signály a chybu jsi udělal dávno předtím.

>Vliv předvýběru
Mluvíš o oslovování na zastávce, kolikrát jsi to v životě zkusil?

Důkaz proti tvému převratnému zjištění mám jediný - já sám. Jsem tlustej, v posteli stojím za hovno, ale holky za mnou stejně lezou. Proč? Umím s nima prostě mluvit.

January 18, 2009 at 2:34 AM

Přiznávám, že mě nikdy nenapadlo, aby za mnou holky lezly do postele na kus řeči :-)

Že Tě žena může považovat za atraktivnějšího, než si sám připadáš, je známá skutečnost, která není v rozporu s článkem.

Hned začátkem je uvedeno, že se článek týká osobního zájmu. Nepopírá, že např. zlatokopka by se dokázala "přemoci".

January 19, 2009 at 8:52 AM

uf, čteš to po sobě? připadá mi jakobys pro samou teorii neviděl praxi.

Takže já ti to osvětlím jako v pomocné škole. Tvůj článek nemá hlavu ani patu. Jsou dvě možnosti, buďto jsi ho napsal, abys zabil čas a zrovna nic jinýho tě nenapadlo (to jsi mohl uvést hned z kraje). Nebo téhle teorii věříš, čož je mnohem horší.

Jakákoliv teorie ohledně balení holek přece přichází k užitku pouze za předpokladu, že se té holce ze začátku NELÍBÍŠ! Je jasné, že pokud jsi jí sympatickej už od začátku, tak se musíš hodně snažit, abys to posral. Pokud tvá teorii stojí právě na předpokladu onoho AFC "vonění si" tak jsi vymyslel hranatý kolo.

January 19, 2009 at 8:16 PM

Buď jí vyhovuješ po stránce fyzického vzhledu, anebo ne. Žádný zázračný návod s tím nic neudělá. A jestli chceš mít např. v LTR šanci, že Ti bude věrná, je lepší přestat doufat v pohádky.

Když ji chceš, ale ona Tě odmítá, jsi ochotný akceptovat zázračný návod, jak to překonat. V tu chvíli neděláš rozdíl mezi RIL a PIL. Ale ten se jednou projeví...

January 20, 2009 at 8:38 AM

jj, když chce s Tebou být děvce, kterýmu se fyzicky nelíbíš, pak to znamená, že nemá zájem o Tebe, ale jen o něco, co nabízíš (napr. vztah - budeš provizorní přítel, jen aby se necítila sama)

May 30, 2009 at 5:21 PM

1) To, že se nenechala políbit neznamená, že tak učinila zrovna kvůli tomu, jak vypadáš.

2) Viděl jsi někdy člověka zvaného DavidX?

May 29, 2010 at 3:56 PM

ad 1) V uvedených příkladech zůstal vzhled jako jediný důvod, který dokázal vysvětlit odmítnutí polibku, aniž by se takové vysvětlení dostalo do konfliktu se známými fakty.

Dokonce si pamatuji i na jednu, která mi mj. jasně řekla, že jsem se asi musel s zbláznit, že s mým vzhledem bych u ní v životě neměl šanci :-) No, a pak byla jiná, která mě sama sbalila, protože, jak mi sama úvodem řekla, se jí líbím. Což potvrdil další vývoje situace. Vzhled je nutná podmínka, jestliže ji chci i s kladným osobním zájmem.

ad 2) Viděl. A viděl jsem v praxi, že obličej, jako je jeho, je pro některé ženy vyloženě atraktivní. To se dá vysvětlit pomocí Facial Symmetry/Fluctuating Asymmetry.

May 31, 2010 at 5:19 PM

Nechci vám do toho kecat ale souhlasím se someone. Na vzhledu opravdu záleží, mam za sebou tisíce možná deseti tisíce oslovení a jsem stále sám. Ten vzhled udělá opravdu hodně.

December 27, 2011 at 4:33 AM

Jj, je to nutná podmínka. Ale při takovém množství oslovení bych se už vážně zabýval tím, že je špatně něco jiného.

Třeba dost často jsem se setkal s tím, že pánové oslovovali slečny, kde byla malá šance na úspěch.

Vzhledem k 1000+ oslovení bych to ale spíš tipnul na nějakou chybu v postupu, kterým se ji snažíš zaujmout. Přijde mi, že kdybys vypadal tak strašně, tak by Ti to ubralo chuť oslovovat, a tedy bys za sebou neměl tolik oslovení.

January 9, 2012 at 12:50 PM

@SomeoneCZ

>hele možná to neni tak hrozný byl sem trošku v depresi, tak jsem napsal tohle možná bude chyba i jinde trochu sem nad tim přemýšleš a měl bych něco změnit, asi máš pravdu že oslovuju dost často ty nesprávný, na nespárvným místě v nesprávnej okamžik nesprávně oblečenej i k tomu například, ale rozhodně teda s tebou souhlasím a myslím si že na tom záleží viz ty internetový seznamky jak si psal, skusil jsem si dát fotky fakt hezkýho týpka a šlo to samo dostal bych každou co napsala, a ke mne se chovají uplně naprosto ty holky jinak asi blbej profil. ale jinak co jsem četl nejsi jedinej kdo řiká že na tom záleží viz trojuhelník badboy a maurius i ty prachy sou duležitý, takže to už značí že na tom záleží, viz spousta jinách článků. prostě k pěkným klukum jsou ty holky uplně jiný. možná na tom nejsem tak špatně a prostě sem oslovoval kde šance neni a tam kde je jsem je ignoroval to bude asi moje chyba, když člověk nic neudělá ve správnou chvíli tak si za to muže sám. A jinak pak se mi stává další věc, jde semnou třebas pěkná holka dejme tomu 10 na kafe, po pár schuzkách z toho nic neni, ale neni problém se s ní dál vídat, ale řekne mi ten zminovanej kamarád (že má zemne přátelskej pocit asi to bude to samý), jen by mne zajmalo jestli mam u tak pěkný holky šanci, když už semnou někam jde někde nebo je to tak viz dále.četl jsem že se takový pěkný holky obklopujou hodně rády kamarády, takže tomu mam rozumět tak že s takovou holkou neni vubec těžký se seznámit ale prostě už od začátku nic nechce a bere to jen jako zábavu nebo jí jde dostat i když nejsem zrovna bohatej jsem student a zrovna fotomodel nejsem??? Pak taky když mi třebas řekne že nechce přítele že se rozešla zrovna a nevyrovnala se z toho ještě. tak to bude asi odmítnutí zdvořilé, ale dejme tomu že už semnou někam šla, dělaj to fakt pro zábavu s tím že šance u nich neni, nebo se až pak po schuzce dozvěděla že to nemá cenu dejme tomu skaženeje shit test, a když už mi ty shit testy dává to dává i jako potenciálním kamarádům, dával mi u konce jeden za druhým. A pak dejme tomu další 10 moc s takovýma zkušenost nemam ale zajmaj mne, dejme tomu že sem jí skusil dát na konci schuzky pusu a přiklonila se a dala mi fakt jen pusu na rty, je todle to ten test, stačí todle, že sem prošel nebo prostě to bylo jen tím že sem se k ní mile choval cítila se semnou dobře tak mi i tu pusu dala ale přitom prostě šance u ní žádná, ale na druhý schuze mi tu pusu dala sama hned co přišla a celkem hezkou, ale pak se to zkazilo když viděla mí auto, nebo tak mi to přišlo nebo tím že jsem jí nenechal mluvit co přišla a skočil jsem jí do řeči fakt nevím ale od tý chvíle ochladla, taksem vyvodil že moje vozidlo mi skazilo atraktivitu viz ten trojuhelník. No už jsem toho napsal dost, tak když se budeš nudit aspon si počteš, a třebas mužeš zareagovat.

January 11, 2012 at 6:07 PM

Asi takhle, tím, co říká BadBoy, Marius a jim podobní, tím bych se vůbec neřídil. Viz např. review Stylelife Challenge.

Ohledně auta, jestli jsi narazil na ženskou, která jde po ponězích a/nebo po vzhledu, tak je to prostě špatný výběr a nic s tím neuděláš.

Přijde mi, že se moc zaobíráš tím, jak uspět. Že jdeš do akce s příliš mnoha obavami, proč by to nemělo vyjít. Zkus to nechat plavat a bavit se se slečnami jako s kamarádkami, kterým sem tam dáš pusu. Prostě se nestresuj a neřeš, že by se situace měla vyvíjet podle jakési příručky.

January 20, 2012 at 2:31 PM

Samozřejmě že jde z 90% jen o vzhled.. Je to úplně jasné.. Já nikdy žádnou holku neměl protože - řekněmě si to upřímně - vypadám strašně, vysoké čelo, zažloutlý úsměv, hubený a vysoký - a nikdy se mnou žádná nic nechtěla mít i když jsem hodný a férový a se ženama se umím bavit.. Celé je to jen o vzhledu a zažil jsem i to, že když jsem se nějaké holce dvoře začala uplně nervově vyšilovat ať jí dám pokoj a fakt to už většinou hraničilo s hysterických záchvatem.. K podprůměrným klukům mají holky ODPOR.. Je to přízemní ale je to tak.. mám za sebou spoustu dalších pokusů, 24 let.. ani jedna neřekla ano, na seznamnkách po odeslání fotek přestanou odepisovat, na nabídku na rande odpovídají možná nebo ne.. je to jen a jen o vzhledu a o ničem jiném.. protože on se vždycky najde ucházející feák mezi těmi hodnými a slušnými tak proč mít škaredého mezi slušnými a hodnými

January 19, 2013 at 3:11 PM

Odhaduju to jenom podle popisu, ale nepřijde mi, že s tímhle by fitko, vizážista a zubař/kosmetická medicína nic nesvedli. Jestli nebude chyba taky ještě v komunikaci se slečnami?

Příkladem, on jí navrhne rande, ona ho "pro svůj velký zájem" zruší. Ale aby to nevypadalo, tak se omluví a že snad někdy jindy. A jelikož on nezapojí kritické myšlení, tak se pořád bude ptát, když už na to rande půjdou. A ona se pořád bude vytáčet. A on to pořád nebude skutečně chápat, když přece řekla, že jindy, a bude chtít vysvětlení. Až mu prostě narovinu a bez servítků řekne, ať už jí konečně dá pokoj a "nedolejzá za ní". Přičemž ošklivý to dostane víc sežrat než hezký, protože se jí na něm nelíbí víc věcí.

January 20, 2013 at 10:02 AM

Post a Comment